Conca de Barberà Visita guiada a la Fassina Balanyà, amb destil·lació en directe i tast d'aiguardent i licors
Horari
Horari: Dissabte, 3 d\\\\\\\'octubre de 2026 de 10.30h a 13.30h i de 16.00h a 18.00h. Visites guiades 10.30h, 11.30h, 12.30h i 16.30h. Diumenge, 4 d\\\\\\\'octubre de 2026 de 10.30h a 13.30h. Visites guiades 10.30h, 11.30h i 12.30h.
Preu de l'activitat
2,50€
En què consisteix?
L'activitat es desenvolupa a la Fassina Balanyà de l'Espluga de Francolí, una antiga fàbrica d’aiguardent restaurada i condicionada, perquè el visitant conegui el procés industrial que seguia la brisa de raïm per obtenir aiguardent i altres derivats.
En la visita coneixereu les eines, les màquines, les persones i la societat que la feien funcionar i com la reutilització i el reciclatge no és cap innovació actual. També entendreu la importància de les fassines en el naixement i el desenvolupament de la revolució industrial.
El recorregut també inclou una destil·lació a petita escala i un tast d’aiguardent i licors de diverses varietats.
La Fassina Balanyà forma part del Sistema Territorial del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (STmNACTEC).
Adreça
Plaça del Mil·lenari, número 1
Espluga de Francolí, l', Conca de Barberà, Camp de Tarragona
Com arribar-hi
PER CARRETERA
Carretera Nacional N-240
Carretera Comarcal C-14 Salou – Montblanc
Autopista AP-2 sortida 9 ( Montblanc-l’Espluga de Francolí)